Vi ved det godt:
Det kan være svært at få chefen til at hive firmakortet frem, når du skal på konference.
Derfor får du her 5 chef-venlige argumenter, du kan bruge til overbevise din chef om, at du selvfølgelig skal med på Email Summit.
Du får også konkrete forslag til, hvordan du håndterer chefens indvendinger (sådan nogle har de nemlig altid) og en skabelon til en mail, som din chef umuligt kan sige nej til.
(Ingen garantier selvfølgelig …)
FÅ SKABELONEN TIL DIN CHEF-MAIL HER
👉 01 Vi skal investere i medarbejderne nu
Det er en udfordrende tid, vi går i møde. AI presser sig på. Konkurrencen stiger. Og e-mailmarketing har aldrig været vigtigere end nu. Hvis vi skal nå vores forretningsmål, så er det NU, vi skal investere i medarbejdernes viden og kompetencer. Konkurrenterne er allerede i gang.
👉 02 Vi får et håndplukket program og 20 optagelser
På Email Summit kan vi håndplukke de oplæg, som giver mest værdi for os. Der er +25 knalddygtige eksperter fra både Danmark og udlandet, som vi kan vælge imellem. Efter konferencen får vi adgang til 20 optagelser, så vi kan blive ved med at hente viden og inspiration.
👉 03 Vi får høj ROI med e-mail
En undersøgelse fra den britiske brancheforening DMA viser, at den gennemsnitlige ROI på e-mail er 4200 %. For hver krone, vi bruger på e-mail, får vi altså 42 igen. Det er ganske enkelt den mest profitable kanal inden for markedsføring overhovedet.
👉 04 Vi har selv kontrol over kanalen
Med e-mail har vi 100 % kontrol over vores indhold, og hvem der ser det. Der er ikke skiftende algoritmer eller stigende annoncepriser, der laver bøvl. Og så er det en billig kanal, der er nem at måle på.
👉 05 Vi kommer vidt omkring
Der er oplæg om nærmest alt inden for e-mailmarketing: Strategier, lister, psykologi, data, segmentering, automatisering, AI, jura, copywriting, e-commerce – og meget, meget mere.
HENT DIN SKABELON TIL CHEF-MAILEN HER
Indvending #1: Det er for dyrt
For det første: Det er en investering i at løfte vores kompetencer, så vi kan nå vores mål og skabe resultater med e-mailmarkedsføring. Markedsføring er altid en investering. Den her investering giver et dokumenteret højt afkast.
For det andet: Vi går glip af potentielle kunder og salg, hvis vi ikke deltager. Vi kan fortsætte med at gøre, som vi plejer med e-mails, og skabe de samme resultater. Eller vi kan løfte niveauet med nye indsigter, redskaber og strategier. Hvad ville det fx betyde for forretningen, hvis vi hævede konverteringen på vores e-mails med blot et par procent? Eller hvis vi øgede antallet af signups til vores liste?
For det tredje: Vi får udvidet vores netværk med andre, der sidder med samme udfordringer som os – og på den måde får vi adgang til sparringspartnere, der kan hjælpe med de udfordringer, vi støder på.
Indvending #2: Du får ikke nok ud af en konferencedag
Det er rigtigt, at hvis man tropper op og deltager i en masse oplæg med fluffy buzzwords og varm luft – så får man ikke meget ud af det. Men Email Summit har netop fokus på, at oplægsholderne leverer konkrete og håndgribelige strategier og redskaber, som vi kan bruge direkte i vores arbejde.
Desuden har jeg sat tid af efter konferencen til at bruge det, jeg lærer, og omsætte det til vores virkelighed, så vi er sikre på, at vi får konkret og målbar værdi ud af konferencen.
Indvending #3: Det, du lærer, kan ikke omsættes i virksomheden
På Email Summit har alle oplægsholdere praktisk erfaring med det, de taler om – de bor nede i maskinrummet og deler ud af deres viden og indsigt. Alt, hvad de underviser i, er super lavpraktisk og håndgribeligt – netop for at det skal være nemt at omsætte det til handling, når man kommer hjem.
Indvending #4: Du kan lære det samme fra gratis webinarer og YouTube
Vi kan komme et stykke af vejen med viden fra webinarer og YouTube – men det kan ikke hamle op med fysisk tilstedeværelse på en målrettet konference, hvor jeg kan møde oplægsholdere (og andre deltagere) og få 1:1-sparring på konkrete udfordringer, vi står med, samt adgang til den nyeste faglige viden på området.
Indvending #5: Det kræver for meget tid væk fra arbejdet
Nu skal du se her, chef: Jeg har lavet en plan for, hvordan vi håndterer mine opgaver, mens jeg er væk. (Det kræver selvfølgelig, at du laver en plan for det.)
FÅ SKABELONEN TIL EN E-MAIL DER OVERBEVISER DIN CHEF
Hvis din chef har svært ved at få firmakortet op af lommeulden, så brug skabelonen her til at overbevise chefen.
Du kan bruge den, som den er, eller tage udgangspunkt i den og skrive din egen udgave. Det er helt op til dig.
HENT DIN SKABELON TIL CHEF-MAILEN HER