EMAIL JAM (episode 2): Sådan måler du på din succes med e-mail (så selv din chef forstår det)
Hvilke mål er gode hvornår og har du en målsætning med din e-mail marketing?
Lyt med, når Mette og Emil taler om at hver eneste mail du sender skal have sit eget mål.
Forskellige målinger du kan bruge:
– Åbningsrate (noget værre rod, men hvad kan vi trods alt bruge den til?)
– Klikrate
– Listens størrelse
– Videresendelse
– Listens værdi – er dine læsere aktive?
– Konverteringsrate
– Salg – pr. mail, kampagne, læser, år
– Værdien af et lead
Inden du begynder at skrive din mail, så sæt dig et mål. Vil du have:
– Klik til website
– Svar på mail
– Opmærksomhed om et event eller lign.
– Informere om et nyt produkt eller lign.
– Eller “bare” have modtageren til at læse din mail, det er nemlig også ok
Du kan også måle alternativt på, om
– Gemmer de dine mails?
– Skriver de tilbage? (ex onboarding-serie)
– Morer de sig?
– Roser de dig?
– Bliver de på listen, når de skifter job?
– Deler de dine mails med kolleger, venner, familie?
Husk på, at der er mennesker bag skærmen, og alt ikke kan måles i ordre. Opbyg en relation, skab en dialog og kommuniker med menneskerne på din liste for at vinde stor loyalitet.